Banos en verder - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Emma Louise - WaarBenJij.nu Banos en verder - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Banos en verder

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 November 2013 | Ecuador, Cuenca

Banos (rest) Alausi en Cuenca

Okay, Banos heb ik dus uiteindelijk 9 dagen gezeten :O. Ik had het er zo naar me zin. Ik heb naast de eerstgenoemde activiteiten ook nog Canyoning (met een touw achter van watervallen lopen) gedaan en IK BEN VAN DE BRUG GESPRONGEN!!!!! Vijftig mtr!!! Echt zooo vet, ik was toch zo trots op mezelf… Ook heb ik nog een nacht gefeest, de dag erna vet relaxed hangover dagje gehad met veel slaap. Spa, fitness en termale baden ( die mis ik echt, dat je lekker je bikini aan kan trekken en zo het bad inspringt voor 2 dollar.. Constant ontmoet ik leuke mensen, ook in Banos.

Afijn, na de brugsprong ben ik de bus opgestapt naar Alausi. Daar heb ik een nacht (helaas heel slecht, door steeds aanbellende mensen die midden in de nacht wilden inchecken) geslapen. De dag erna een mooie (maar veel te dure) train ride gedaan naar de Nariz de Diablo. Was mooi hoor, maar echt veel te duur, 25 dollar, voor 2.5 uur!!!! Erna had ik het helemaal gehad met Alausi, dus ben samen met andere treinritters, op de bus gestapt naar Cuenca. Maar dat opstappen, dat duurde even, we hebben zeker 2 uur staan wachten. Maar heb ik wel een heel leuk stel ontmoet, waarmee ik enkele dagen heb doorgebracht. Eenmaal in Cuenca (hij kwam daar vandaan) twee dagen rondgereden met een auto, Naar termale baden weer geweest, de stad bekeken (mooie koloniale stad met prachtige kerken). Gisteren naar de ruïnes van Ingapirca geweest, die waren mooi, maar het was in totaal zes uur op de bus en daar maar één uurtje dus dat viel weer tegen.

Vandaag ben ik naar Parque nacional Las Cajas geweest, een mooi park. Maar het lag op bijna 4000 (dus 1500m hoger dan Cuenca) meter. Ik was al niet zo lekker van de medicatie die ik de dag ervoor van een Ayurvedisch therapeut gekregen had (was ik heengegaan met het stel vanwege mijn vermoeidheidsklachten). Dat gecombineerd met de enorme hoogte maakte dat ik me echt ziek voelde daar. Ik heb twee keer geprobeerd de hike te maken, maar het lukte me niet ik was zo licht in me hoofd dat ik echt bang was om out te gaan. (even ter info, op zulke hoogte krijg je zeker 30% minder zuurstof, dus dat kan hard aankomen). Ik baalde natuurlijk wel, want ik wilde graag die hike maken!!! Maar goed ik heb toch nog een paar mooie foto’s weten te schieten….

Nou morgen ga ik naar Vilcabamba, vanaf daar (volgende week) door naar peru, nader verslag volgt in peru.

Adios y muchos besos!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

Zuid Amerika

Ik backpack drie maanden door zuid amerika

Recente Reisverslagen:

28 December 2014

Costa Rica 2

07 December 2014

Nicaragua en Costa Rica

18 November 2014

Mexico deel 3, Belize en Honduras

28 Oktober 2014

Mexico deel twee Yucatan

20 Oktober 2014

Mexico deel 1
Emma

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 28169

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Zuid Amerika

21 April 2013 - 21 Juli 2013

Maleisie en zuid oost azie

07 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Talenreis en rondreis Midden Amerika

06 Januari 2012 - 30 Januari 2012

tweede reis

Landen bezocht: