Mexico deel 1 - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Emma Louise - WaarBenJij.nu Mexico deel 1 - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Mexico deel 1

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

20 Oktober 2014 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Zo mensen, ik ben weer op reis. Dit keer ben ik weer in Latijns Amerika te weten in Mexico!!! Dit is me startpunt, ik reis via Midden Amerika naar Colombia en dan via de amazone naar Manaus, Brazilie!!!!! Met recht de meest ambitieuze en avontuurlijke route van al mijn reizen tot nog toe!!!!!!! Vetrek van Schiphol viel niet mee, moest ik afscheid nemen in Rotterdam van mijn lieve schatje, Dennis Love U schat <3 en ik mis je!!!!!!!

De vlucht was rechtstreeks en comfortabel (KLM) en bedroeg 11 uren. Aankomst op Mexico city, ik was moe, lange rij bij de immigratie en moest een dure taxi nemen daar mijn onderkomen ver van het vliegveld was. Maar eenmaal bij aankomst daar keerde de rust weder een relaxed huis met een goed bed!!! SLAPEN!!!!!!!

Na een dag rust vervolgens het historische centrum van Mexico stad verkend, een zeer grote maar goed geordende en schone stad!!!! Mooie ouwe gebouwen en ja, eigenlijk een typisch coloniale Latijns Amerikaanse stad!!!! En overal gratis wifi zones!!!!! De dag erna met de bus naar Oaxaca, verdorie duur zeg, bijna 40E voor een rit van zes uurtjes, dat is kan ik zeggen, heel duur voor Latijns Amerika!!!! Eenmaal bij aankomst weer een relaxed onderkomen via een school waar ik uiteindelijk toch maar geen lessen heb genomen omdat het simpelweg erg duur was. Ben nu voornemens om lessen te nemen in Granada, Nicaragua!!!!!!

De stad bekeken en een tour geboekt naar Hierve el agua. De tour viel tegen omdat er smorgens allerlei plekken aangedaan werden die mij niet zo interesseerden (commissie) en tegen de tijd dat we Hierve el agua bereikten iedereen eigenlijk al uitgeteld was, maar het was wel heel mooi!!!! Hierve el agua is een versteende waterval!!!!!!! de volgende dag Monte alban bezocht een mooie ruIne, op een ruzie met de taxi chauffeur (onenigeheid over de afgesproken prijs) na, was dit een mooi en interessant uitstapje!!!! Mooie fotos ook zie facebook!

Vervolgens vertrokken naar San Cristobal de las casas, Chiapas. Een mooie natuurlijke provincie zuid mexico met veel jungle en natuurlijk schoon! Wederom een relaxed onderkomen met Yoga!!!!! Maar ben na twee nachten toch verkast naar een huis, voelt veel vertrouwder bij mensen thuis en via airbnb vind ik steeds goede onderkomens!!!!! grote kamer in een groot huis met alle faciliteiten en goedkoop!!! en een leuke Canadese huisgenote van 45 maar jonger dan jong in haar hoofd!!!!!
Vanuit San cristobal heb ik el Canon del Sumidero en Lagos Montebellos bezocht en el Chiflon waterval. De canon en de waterval waren fabuleus!!! prachtig mooi in de waterval was ook een regenboog te bewonderen en het was een enorm geweld hoe het water naar beneden viel!!!!!!!!

Na San cristobal de bus gepakt naar Palenque.... De reguliere weg was afgesloten wegens protesten tegen de overheid!!!! dus een alternatieve route via Tuxtla Guitierrez en Villahermosa, bijna acht uren op de bus, boring!!!!!!! eenmaal aangekomen naar een vd vele jungle onderkomens vlak buiten de stad. Helaas de eerste nacht veel overlast gehad van luidruchtige en dronken mensen!!!!! Maar die nachten erop heerlijk geslapen omdat ik een huisje helemaal diep in het resort midden in de natuur en zonder omwonenden geregeld had!!! heerlijk gewoon, alleen natuurgeluiden en regen (want het is regenseizoen) op het dak!!!!!!

Oke Palenque is dus beroemd vanwege de ruines, 7 km buiten de stad. Deze heb ik dan ook bezocht en het was wonderbaarlijk, zo mooi en bijzonder zo n oude stad midden in de jungle een combinatie van prachtige natuur (ook watervallen) en mooie oude tempels je voelt de oudheid, heel bijzonder!! en meteen een goede work out alles beklimmen en weer afdalen!! De volgende dag waterval Misol Ha en Agua azul bezocht. Agua azul viel tegen door het regenseizoen is het water helaas niet blauw maar bruin!!!! Misol Ha was heel mooi en bijzonder omdat er een wandelpas onder de waterval door was aangelegd en je dus onder de waterval door kon lopen... werd wel zeiknat was net of ik met me kleren onder de douche stapte!! maar t was het waard!!!!!

Afgelopen nacht weer lekker geslapen in me jungle-natuurhuisje en vanavond met de nachtbus naar Merida. een mooie coloniale stad met mooie bezienswaardigheden in de stad en in de nabije omgeving, hierna zal ik ook Chitzen Itza gaan bezoek, de grootste maya site van Midden Amnerika, meer info volgt!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, San Cristóbal de las Casas

Zuid Amerika

Ik backpack drie maanden door zuid amerika

Recente Reisverslagen:

28 December 2014

Costa Rica 2

07 December 2014

Nicaragua en Costa Rica

18 November 2014

Mexico deel 3, Belize en Honduras

28 Oktober 2014

Mexico deel twee Yucatan

20 Oktober 2014

Mexico deel 1
Emma

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 28188

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Zuid Amerika

21 April 2013 - 21 Juli 2013

Maleisie en zuid oost azie

07 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Talenreis en rondreis Midden Amerika

06 Januari 2012 - 30 Januari 2012

tweede reis

Landen bezocht: