Nicaragua en Costa Rica - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Emma Louise - WaarBenJij.nu Nicaragua en Costa Rica - Reisverslag uit Orosí, Costa Rica van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Nicaragua en Costa Rica

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

07 December 2014 | Costa Rica, Orosí

Nou laatste verslag was geschreven in Honduras. Vanaf daar naar de grens met Nicaragua gereisd, goed ziek geworden onderweg. Voelde me beroerd en wagenziek in de bus. Maar toen ik uitstapte bleek het menens vette buikgriep steeds naar de wc rennen kreeg me tassen niet meer vd grond nix. En dat aan een grenspost, geen pretje. Uiteindelijk toch met veel moeite de grens over en naar Esteli, Nicaragua. Daar een week gebleven om bij te komen waarvan de halve week in reserva Tisey een mooi park met een waterval en een mooi uitzichtpunt.

Eenmaal beter maar nog steeds niet helemaal op kracht doorgereis naar Granada, vol goede moed maar beviel helaas niet zo heel goed, prijzig en was me motivatie en energie helemaal kwijt door de griep ;( Niet fijn reizen dus. In Granada een canopy tour gedaan van 17 platforms in de koffieplantages van Parque Nacional Mombacho. In tegenstelling tot de verwachting iets mee te krijgen van de vulkaan, helaas niet dus.

Vanaf Granada naar Isla Ometepe, hele dag gereisd met een bus een taxi een boot en nog een bus, kapot moet aangekomen in een nationaal park in een natuurherberg. Waar het stil en rustig zou moeten zijn. Maar helaas blies de wind de muziek en bass vh feest in het baijgelegen dorp de berg op. Tot 0100 snachts keiharde muziek hoorbaar in de kamer dus weer een slechte nachtrust erbij niet fijn. Afijn de dag erna was de rust er wedergekeerd. De fiets gepakt naar Oja del Agua een mooi zwemhole. Prachtig eiland Isla de Ometepe en verder een prettig verblijf gehad bij Finca el Porvenir prachtige tuin hebben ze en mooie kamers. De volgende dag een stuk over vulkaan Maderas gewandeld. was niet heel prettig lopen door alle keien en daarom na ongeveer een uur weer terug gegaan naar het resort. Laatste dag was heel mooi echt een aanrader van het eiland, Chakro Verde, heeeeeeeeel mooi park met mooie uitzichten, strand en een meer, heel mooi!!!!!!

Inmiddels vond ik het tijd geworden om het eiland te verlaten en naar Costa Rica te gaan, daar stond me de volgende tegenslag te wachten!! Ze namen geen genoegen met me terugvlucht vanaf eindbestemming maar moest een ticket vanuit costa rica tonen en die had ik niet. Werd gedwongen een tica bus ticket van San Jose naar Panama city te kopen van $42 anders kwam ik het land niet in, ok ik heb dus wel iets voor het geld maar ben niet voornemend om in een x van san jose naar Panama city te reizen dus is het toch voor een deel verspild geld. afijn met de transnica bus vanaf de grens in een keer doorgereisd naar San Jose en daar een bus naar Heredia, 20 min van San Jose, waarom? In San jose zijn de hotels veeel duurder dan Heredia dus was dit een mooi alternatief!!!!

Maar ik ging daar niet blijven in Heredia, de volgende dag via Cartago naar Orosi Valle gereisd en daar zit ik nu vier dagen. Het is een prachtige vallei maar het is slecht weer en ben sinds eergisteren verkouden dus helaas niet zo heel veel mogelijkheid en energie om iets te ondernemen maar heb een fijn onderkomen bij een familie aan huis en rust lekker uit en typ nu dit reisverslag!!! Hierna door naar Tortuguero waar het hopelijk beter weer is dan hier en ik was kan gaan doen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Orosí

Zuid Amerika

Ik backpack drie maanden door zuid amerika

Recente Reisverslagen:

28 December 2014

Costa Rica 2

07 December 2014

Nicaragua en Costa Rica

18 November 2014

Mexico deel 3, Belize en Honduras

28 Oktober 2014

Mexico deel twee Yucatan

20 Oktober 2014

Mexico deel 1
Emma

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 28187

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Zuid Amerika

21 April 2013 - 21 Juli 2013

Maleisie en zuid oost azie

07 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Talenreis en rondreis Midden Amerika

06 Januari 2012 - 30 Januari 2012

tweede reis

Landen bezocht: