Mexico deel 3, Belize en Honduras - Reisverslag uit Valle de Ángeles, Honduras van Emma Louise - WaarBenJij.nu Mexico deel 3, Belize en Honduras - Reisverslag uit Valle de Ángeles, Honduras van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Mexico deel 3, Belize en Honduras

Blijf op de hoogte en volg Emma

18 November 2014 | Honduras, Valle de Ángeles

Ok waar was ik gebleven...? Tulum, Mexico!!!!!! Vond ik hartstikke leuk, had een zeer aangenaam onderkomen via air bnb en een fietsje tot me beschikking dus ben lekker op de fiets naar de ruines van Tulum, het strand en natuurlijk het centrum twintig keer rond geweest. Heb ook flink gesport daar in twee fitness centra!!!! Hoogtepunt was absoluut de ruines van Coba, per fiets door de jungle ruines verkennen, geweldig mooi en mysterieus!!!! Vindikleuk!!!!!! Dale Tulum, maandagmorgen vorige week vertrokken daar, naar Orange Walk, Belize... Dat was de duurtste grens oversteek ooit!!!!! $50 dollar vanwege een onwillige taxi chauffeur (nee er gaat geen bus naar de grens, jawel nee, welle nietes welles nietes) afijn uiteindelijk gezegd breng me er gvd heen dan ben ik van jouw gezeik af!!!!! Kom ik bij de grens moet ik gvd $30 betalen om eruit te mogen!!!!!! schijnt jereinste oplichterij te wezen!!!! Heb met reizigers gesproken die tot uren aan toe aan de grens hebben gezeten en uiteindelijk permissie kregen om zonder te betalen door te mogen maar ik had die tijd niet!!! :s Beetje jammer beroofd door de overheid!!!!!
Orange walk is een rustig stadje in Caribisch Belize, was alleen de halve nacht door een aangename viervoeter wakker gehouden,... De volgende dag door naar Crooked Tree village, een aanrader!!!!!!! Super relaxed bij de Jacana inn, zeer vriendelijke mensen en een prachtig uitzicht op het meer, serene stilte, ongestoorde slaap, kortom een paradijs!!!!!!!
Vanaf daar in 1 dag naar Placencia, een leuk badplaatsje in het zuiden van Belize.... Helaas niet echt kunnen verkennen want de volgende dag al de boot naar Puerto Cortes, Honduras!!!! wat een avontuur, aangekomen op caribische tyd, uren vertraging dus.... en Godzijdank samen met twee andere NLers en een USA een taxi naar eindbestemming La Ceiba....
Wat een mazzel!!!!!

De volgende dag door naar de jungle, door het afbreken van de busband kwam ik bij toeval terecht bij Omega Lodge, nou dat was goed toeval wat een mooie lodge wat een geweldig huisje en wat een prettig verblijf!!!!! een mooie rafting tour gedaan daar en lekker door de jungle gewandeld en geslapen, de laatste dag een canopy tour gedaan (iets te duur maar wel leuk) en een waterval hike, zeer de moeite waard hoor!!!!!! Na 5 dagen de jungle van La Ceiba onveilig gemaakt te hebben op naar de volgende bestemming, Lago de Yojoa!!!! geweldig, eerste dagen beetje geluierd bij de D en D Brewery toen daar uitgecheckt, waterval bezocht en naar El cortijo lodge gegaan, dat was super, weer een eigen huisje aan het meer, heerlijk!!! Vanaf hier naar het meer heen en weer geroeid en parque nacional cerro azul bezocht een prachtig park met geweldige tropische jungle en een hele leuke ietwat zware hike van 5,5 km met mooie uitzichtpunten en twee watervallen, erg leuk allemaal!!! en een goede work out.

Vandaag de laatste plaats die ik bezoek in Honduras aangedaan, Valle de Angeles!!! een hele moie bergachtige omgeving meet veel loofbos, lijkt wel een alpengebied!!!! hier ga ik tevens een Nationaal Parc bezoeken en dan over twee dagen richting Nicaragua!!!! Meer info en een nieuw verslag volgt daar!!!!!