Quito Mitad del Mundo, Otavalo en Cuyabeno - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Emma Louise - WaarBenJij.nu Quito Mitad del Mundo, Otavalo en Cuyabeno - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Quito Mitad del Mundo, Otavalo en Cuyabeno

Door: Emma Bregonje

Blijf op de hoogte en volg Emma

13 November 2013 | Ecuador, Quito

Goed, ik ben dan al twee weken onderweg, hier is dan mijn eerste reisverslag:

De vlucht naar Quito was geen pretje, er waren geen individuele schermen in het vliegtuig, er zaten behoorlijk was krijsende kinderen en slapen lukte niet.... Dat waren elf lange uren. Maar vanaf de aankomst voelde ik al direct dat dit een super reis ging worden. Ik werd opgehaald door een directeur ve spaanse school en meteen naar een gastgezin gebracht. Man wat was ik moe, ik wilde niks anders dan slapen!!! De eerste week ben ik in Quito gebleven, het duurde even voor ik in het ritme was... door de jetlag en de hoogte.. de eerste dagen lag ik smiddags om 17:00 al te slapen... Het eerste weekend heb ik de oude stad van Quito bewonderd en Mitad del Mundo, het midden van de evenaar. Super!!!! verder wat Spaanse lessen en slapen slapen slapen!!!!!!

Na een weekje heb ik de bus gepakt naar Otavalo en ben daar drie dagen op een rose cottage, midden in de bergen, gebleven !! Heerlijk, prachtig groen landschap, lekker slapen, eten en wandelen!!!! Lekker paardgereden ook!! Die derde dag terug naar Quito en toen begon het echte avontuur!!!! Met een nachtbus naar Lago Agrio voor een vierdaagse Jungletour!!!!

De volgende dag, lekkere gare aankomst, meteen de boot op en de jungle in!!!! Prachtig, we zagen al meteen apen, papegaaien en andere vogels.... de eerste avond een geweldige zonsondergang gezien en die avond lekker geslapen...... het eten op de lodge (samona lodge) was heerlijk!!! de volgende dag twee bout tours(waarvan eentje zelf gepeddeld), zwemmen in de laguna grande en een korte hike, plus een avondwandeling. gespot: anaconda, veeeel vogels, spinnen, tarantula's, dolfijnen, schorpioen enz enz..... weer heerlijk eten echt super!!!! savonds lekker een rummetje en toen weer slapen...

De derde dag een tour naar een dorp en daar Yuca brood gemaakt, puur natuurlijk, gemaakt vd wortels van een Yuca boom!!! (zelf gehakt en eruit getrokken). geleerd over geneeskrachtige planten, de BIG samona tree gezien en op een blowpipe geblazen. Die avond weer ad rum, wat een leven, de laatste dag s morgens om zes uur een bird watching tour, waarbij we ook weer apen en dolfijnen zagen... Erna snel ontbijten en spullen pakken om weer terug te gaan naar Lago Agrio. Daar een hotel gepakt en de volgende dag de bus naar Tena, waar ik even uitpuf van alle activiteiten. Morgen misschien raften, maar ik denk eerder dat ik doorcruise naar Banos.... Een nieuw reisverslag volgt daar!!!!