Dag 4, 5, 6, 7 en 8: aankomst Kuching en omgeving - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Emma Louise - WaarBenJij.nu Dag 4, 5, 6, 7 en 8: aankomst Kuching en omgeving - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Dag 4, 5, 6, 7 en 8: aankomst Kuching en omgeving

Blijf op de hoogte en volg Emma

30 April 2013 | Maleisië, Kuching

Jeeeeej, eindelijk naar Borneo, de bestemming waarvan ik al droom sinds kind.... aankomst in Kuching viel tegen... Mijn inziens een veel te grote en ver ontwikkelde stad voor zo'n mooi groen eiland.... Maarja het zij zo...
De volgende dag lekker de jungle in, naar Bako NP. Prachtig mooi park met veel wildlife en echte jungle en stranden..... Hike van 6 km gedaan, was pittig want mijn benen waren al moe van de dagen ervoor.... Hierna brandden ze dus echt..... 's Avonds een avondwandeling, wat kleine beestjes gezien niet veel bijzonders.... En die nacht EINDELIJK in stilte geslapen, waar ik wel even aan toe was!!!! Ook met wat andere mensen gekletst hier want veel toeristen, ja echt leuk Bako NP!!! Dag 7, geen plan maar wil er wel uit!! wil niet in de stad ronddolen, daarvoor ben ik hier niet!! Beetje rondgelopen en rondgevraagd welke bussen er naar leuke plekken gingen, uiteindelijk op de bus naar Semongoh wildlife sactuary beland en dus zag ik zomaar al veel eerder dan verwacht ORANG OETANGS!!!!! 1 van de redenen waarom ik zo graag naar Borneo wilde..... Nou dit park heeft dus 20 oerang oetangs, 19 vrouwtjes en 1 mannetje genaamd Ritchie...Maar heb alleen maar vrouwtjes gezien waarvan 1 met baby, die zat van heel dichtbij te eten, mamma vond het allemaal maar zo zo, maar dochter lief vond het prachtig.... Af en toe renden ze een paar stapjes van mamma weg en deed ff een kunstje (omrollen, of even opstaan en een gekke bek trekken) en rende dan heel verlegen en als een kind wat iets heeft gedaan wat niet mag weer naar mamma toe.... Heel ontroerend om te zien deze dieren en het is zooooo hartverscheurend dat ze aan het uitsterven zijn... Maar gelukkig wordt er ook veel gedaan om dit te voorkomen... Maarja daar de overheid hier een flinke vinger in de pap heeft wat betreft landjepik en de bouw van die afschuwelijke palmolie plantages, is hun toekomst NIET zeker......Tijdens deze trip paar mensen ontmoet uit een hostel waar ik die avond ook ben gaan slapen, 1 NL meid waar ik het heel gezellig mee heb gehad, echt leuk!!!!

Dag 7 even een niks doe dagje ja weer achter geld aangezeten want het lukte weer eens niet om te pinnen maar het is goedkomen en naar een iets rustiger hostel verhuisd want hoe gezellig dit ook was, op dag 8 wil ik vroeg met de boot weg en moet ik die avond dus goed slapen!!!! Nu, op dag 8, zit ik op de bot. De eerste boot, naar Sibu duurde bijna 5 uur, maar die boor was heel comfortabel en heb eigenlijk bijna alleen maar liggen soezen en zelfs nog even echt geslapen..... Maar goed ook want de boot waarop ik nu zit is veel voller en drukker... En toch valt het mee er zit een schoolklas aan boord en ik heb helemaal geen last van ze, nou dat hoef ik in NL niet te proberen dan had ik alleen gillend naar een legere plek gerend..... De mensen hier zijn wat beschaafder en minder 'aanwezig'.... al neemt dat niet weg dat sommige kinderen ook wel flink gillen maar doorgaans is het een stuk minder dan in ons vreselijk kind verwende NL!!!!! De mensen die mij een beetje kennen weten heel goed hoe slecht ik tegen gillende en verwende kinderen kan dus die zitten waarschijnlijk met een smile op hun gezicht !! Owja, ik vaar trouwens naar Kapit, een klein plaatsje, vanaf hier ga ik, denk ik, een longhouse tour doen en erna naar Belaga een nog veel kleiner dorpje... Dan ben ik pas echt in het hart van Borneo... Vanaf daar neem ik een 4 wheele drive naar Bintulu.... Vanaf waar ik dooreis naar Miri en wat np's zal aandoen weer...... En dan reis ik door naar Sabah..... Het andere maleise eiland van borneo.... waar ik ook ong 2 weken ga touren en sowieso MOUNT Kinabalu ga beklimmen.....
Meer info volgt, foto's straan trouwens op mijn facebook'emmalouise'. Ik zal ze ook proberen op deze website te zetten maar dat kost enkele inspanning!!!! Owha en ten slote: het is hier SNIK EN SNIK HEET !!!!!! Dus voor de mensen die heel jaloers zijn maar niet goed tegen hitte kunnen, wellicht is het dan geeneens een bestemming voor je... Ik houd van warmte maar heb hier ook moeite mee... Meer info volgt later !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 28162

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Zuid Amerika

21 April 2013 - 21 Juli 2013

Maleisie en zuid oost azie

07 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Talenreis en rondreis Midden Amerika

06 Januari 2012 - 30 Januari 2012

tweede reis

Landen bezocht: