Mae sot en Sukothai (en Si Chatchanalai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Emma Louise - WaarBenJij.nu Mae sot en Sukothai (en Si Chatchanalai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Mae sot en Sukothai (en Si Chatchanalai

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

21 Juni 2013 | Thailand, Sukhothai

Ok waar was ik gebleven?? Laatste verslag was Ranong althans daarmee geeindigd... Na Ranong ben ik per boot naar Koh Phayam gegaan.... Dat was een bijzondere belevenis. het stikt daar vd accomodatie maar daar het laagseizoen was was het meeste dicht.... Maar laagseizoen betekent ook dat je de accomodatie voor de helft vd prijs krijgt... wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind...!! had een super leuke bungalow voor 400 bath (10 euro)
Maar dat eiland was echt een bijzondere ervaring moeilijk te beschrijven, het leek wel een verlaten eiland en dan dat weer drbij superwoest... voelde me net Indiana jones of Robinson crusoe.... er was niet echt wat te doen maar ik vond het toch een bijzondere erv!! de volgende dag er weggegaan samen met me amerikaanse buurjongen... daar zijn we nr T busstation gegaan, kaartje gekocht vr de nachtbus nr Bangkok.... pfff ik zeg het steeds weer ik neem nooit meer een nachtbus.. wat een verschrikking hoe kunnen mensen een fatsoenlijke slaap vatten in zo een onmogelijke positie.. ik word na een uurtje weer wakker en val dan niet meer echt in slaap.. helemaal verrot die morgen om zes uur uit de bus gestapt.. mijn uiteindelijke bestemming was het noorden dus was er nog niet, moest nog een bus van minstens 7 uur en 2 uur wachten.. dat klinkt erger dan het is tijdens het wachten en op de tweede bus wel volop geslapen... de achterbank was leeg dus ben daar gewoon gaan liggen en blijkbaar had ik de engelen op me schouder want de eerste 7 uur vd rit waren vlakke weg dus ik kon lekker slapen heerlijk... Die avond tegen zevenen eindelijk aangekomen in mae sot, plaats in het noordwesten kan je nagaan hoe groot thailand is... zie je ranong en mae sot op de kaart dan zou je niet verwachten dat dat een busrit is van 20 uur maar niets is minder waar!!!!

zo die nacht fucking bruut geslapen... ik voelde me net of ik een weekend was doorgegaan men dat reizen is echt slopend... de volgende dag niet echt iets gedaan ja beetje rondgelopen... mae sot is niet echt boeiend hooguit wat tempels en thats it... waarom was ik daar dan? zou je denken.. Nou om me visum te verlengen.. het ligt nml tegen de grens van Birma.. (Myanmar nu eigenlijk) en als je dan even een dagje thailand uitgaat (dagpas kopen voor Myanmar langer mag niet) kan je weer terug Thailand in en krijg je weer 15 dagen extra!! nou de grens was een vriendschapsbrug (net als Thailand en Laos) en lag 5 km van me hotel dus ben lekker met de fiets gegaan, heerlijk even fietsen dat mis ik vanuit NL!! het ging allemaal super makkelijk, makkelijker dan ik had durven hopen... binnen 2 uur had ik en een myanmarse stad gezien en een nieuw visum... Nou dat Myanmar is me wat, je gaat de brug over en je stapt een compleet andere wereld in, onvoorstelbaar... Het lijkt me een heel mooi land om doorheen te reizen maar de steden zijn blijkbaar druk, vies en chaotisch.. Het is nat lang een dictatuur geweest en daardoor nog erg arm en onderontwikkeld... Ik denk dan ook niet dat ik daar in me eentje zou willen reizen!!

Vanmorgen weggegaan uit Mae sot. had het daar echt wel gezien!! Ik kon meteen door naar Sukothai, maar wilde ook nog wel even wat natuur van Tak (pronvincie) zien, dus ben ik onderweg uitgestapt en een NP ingegaan... heb ik een bungalowtje genomen en ben er nu... Ik had net eerst even de rillingen want ik ben de enige gast en dacht eerst ff dat ik helemaal alleen (!!) in het NP moest slapen... geloof me dat is echt niet leuk, ik houd van rust maar dat is te rust!! maar kom er net achter dat er een soldaat en beveiliger ook hier in het NP slapen dus nou ben ik niet meer bang haha... Het is overigens zeeeeer onwaarschijnlijk dat er iemand zou inbreken oid.. deze bungalows zijn ver vd bewoonde wereld af.. maar het gaat om het idee dat je helemaal alleen bent niemand in de wijde omgeving dat is gewoon geen fijn idee!! maar het is goed!! Nou eigenlijk is ook dit NP weer niet zo boeiend.. heb vandaag de watervallen binnen loopbereik bewonderd, gaan wel maar op de 1 of andere manier is geen een waterval tot nu toe spectaculair :-(.. er is er nog een maar die is 2.2 km hiken.. ik heb al volop spierpijn dus daar begin ik ff niet aan!! afijn ik ben weer ff in de natuur daarvoor ben ik aan deze kant vd wereld dus probeer dat zoveel mogelijk mee te pakken!! Morgen dus naar Sukothai, daar wat meer cultureel erfgoed bezichtigen.. is ook wel leuk ipv alleen maar natuur... er ligt een historical parc soort klein ankor watt.. nou ben benieuwd!! meer info volgt daar!!!

OK Sukothai was/is geweldig!! De nieuwe stad zelf is geen reet aan, maar er zijn wel goede guesthouses, ivm toerisme historische ruïnes... en waar ik dus bang voor was, massatoerisme, was helemaal niet zo!! Gister samen met 2 Duitse meisjes de ruïnes bezichtigd, was hartstikke rustig!! Ok het is laagseizoen, maar zoooo rustig, lijkt me niet goed voor zo een belangrijke sight in Thailand, of het interesseert mensen niet, of het is toch de crisis, ik weet het niet... Ik had Iig weer een super relaxte bungalow in Sukothai, echt weer value for money, ik heb hier dan ook superslaap genoten dus kon ik er weer goed tegenaan.. Het was er wel echt asociaal heet echt niet meer normaal overdag werd ik er gewoon misselijk van... Vandaag met OV naar Si satchalajai gegaan... Nou dit is echt super, er zijn hier geen hotels, maar heb een homestay, deze kamer is gewoon net een hotelkamer alleen aan mensen hun huis... En de ruïne hier, werkelijk waar FABULEUS... Ik had dit echt niet verwacht, ik vind het zo verschrikkelijk mooi dat ik morgen weer ga... en mijn ventje komt overmorgen en ik weet dat hij zulke dingen ook super vind dus gaan we samen miss nog terug... Het is gewoon een grote stad geweest hier, je ziet overal de stukken muur nog lopen en de tempels. werkelijk waar geweldig. als je er doorheen loopt voel je gewoon dat het geleefd heeft... echt super!!! en helemaal top: heb 2 toeristen gezien vandaag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 28245

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Zuid Amerika

21 April 2013 - 21 Juli 2013

Maleisie en zuid oost azie

07 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Talenreis en rondreis Midden Amerika

06 Januari 2012 - 30 Januari 2012

tweede reis

Landen bezocht: