Chiang Mai en Chiang Dao en Thaton - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Emma Louise - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Chiang Dao en Thaton - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Chiang Dao en Thaton

Blijf op de hoogte en volg Emma

05 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

OK.. waar was ik gebleven... ?? Ik ben ff uit de lucht geweest omdat me vent zich bij mijn reis heeft gevoegd..
Na Si Satchanalai was ik naar Chiang Mai gegaan.. die morgen was Patrick geland op Bangkok IA en is hij (niet zonder slag of stoot) naar het busstation mo chit busstation gegaan/gestuurd... stond hij verkeerd en moest hij gaan vragen en zoeken voor het goede.. nou hij was bijna meteen geneigd om weer nr huis te gaan hihi.. Thai spreken zeer slecht engels dus niemand begreep hem en iedereen stuurde hem ergens anders heen.. Tis zonde en dat na een lange vliegreis dus super moe.. Afjn uiteindelijk is hij in de goede bus beland en toen moest hij nog 12 uur op de bus zitten.. viel ook tegen voor hem hij ging voor het uitzicht maar dat gedeelte van Thailand is dus blijkbaar helemaal plat en dus viel er niet zoveel te zien.. Nou inmiddels was ik al eventjes in Chiang Mai... vond ik ook tegenvallen.. iedereen zei dat het een GEWELDIGE stad was en dat ik er echt heen moest gaan als ik de kans had.. nou wat een geweldige stad ik (en Pat) hebben duidelijk een andere smaak dan de doorsnee reiziger.. allereerst had ik al moeite met het vinden van een leuk Guesthouse.. Uiteindelijk bij eentje beland die bijna helemaal leeg (en dus stil) was plus een zwembad had.. het meisje aan de balie was uitzonderlijk sjagrijning.. ik bood notabene nog wel mijn excuses aan voor het feit dat ik wellicht een beetje lastig was, maar dat gaf haar geen reden om vriendelijk te doen tegen me.. ik heb haar dus even gezegd dat ik het niet normaal vond hoe ze deed.. ook al ben ik niet gemakkelijk, ik ben wel een klant dus je kunt op zijn minst gewoon normaal doen.. nou dat vond zij niet en ze heeft het verdere verblijf zeer veniijnige blikken geworpen naar me schandalig he.

Pat was er inmiddels bijna liet hij me weten, ik eventjes een rondje lopen door Chiang mai en wat eten.. loop ik terug naar het hotel, rijd er een jeep voorbij, berijder stapte uit en deed iets kon niet zien wat.. kom ik voorbij lopen, draait ie zich om, terwijl hij aan zijn geval aan het trekken was en zei: 'hey i want to fuck you!' serieus ik schreeuwde wat doe je? en rende naar me hotel het was een verlaten straatje dus ik vond het echt niet fijn!! nou toen was me ventje er dan uiteindelijk, superblij mekaar te zien nat! en de straat weer op om wat te eten.. ratten rende door de straten (net als in Sandakan trouwens) en er liepen overal hoeren. Nou met mijn incident erbij kun je zeggen dat de eerste indruk van chiang mai zeker niet positief was.. die avond lekker samen geslapen en de volgende dag een stadswandeling in chiang mai, was leuk maar niet om naar huis te schrijven.. tuk tuk chauffeurs wilde ons allerlei trips aanbieden maar we zijn bij ons eigen plan gebleven.. de volgende dag zelfstandig met de bus de bergen in..

Ok die volgende dag met de bus naar Chiang Dao.. een dorpje in de bergen van Chiang Mai.. mooie omgeving en bungalow in een mooie tuin, helaas alleen weer niet al te enthousiaste mensen.. de keuken was geopend van 1700 tot 1900 erna kon je niks meer bestellen, ons inziens gewoon omdat ze lui waren.. Thai zijn enorm lui echt waar, Pat zei hij ook meteen dus ik verzin het niet.. de dag erna wel een geweldige wandeling gemaakt door de bergen, waarbij de 2 honden van de lodge de hele route met ons meegelopen zijn echt lief, ze waren net gidsen.. en een prachtige grot gezien echt geweldig. de volgende dag naar Thaton, helemaal in het noorden bij de grens van Burma.. Leuk dorpje en een geweldige bungalow met fikse korting en dit keer een niet luie eigenaar... hij was weer een beetje te enthousiast op het opdringerige aan.. ow vergeet ik helemaal te zeggen ik inmiddels al een paar dagen beetje ziekjes niet iets wat echt doorzet maar wel moeier dan normaal en diarree, plus verminderde eetlust, iets wat er nu eenmaal bij hoort in dit soort landen or ..

In Thaton een brommer gehuurd, nou wat een succes bij iedere afslag van waterval of NP moesten we uiteindelijk weer omdraaien omdat de brommer de bergen niet trok of het gewoon veel te ver bleek.. uiteindelijk hebben we helaas dus niet gezien wat we wilden maar we hebben wel een leuke dag gehad en savonds weer op tyd oogjes dicht en snaveltjes toe.. De volgende dag ging het gebeuren.. we gingen ons preparen voor een dubbele busreis 1 in de nacht en 1 in de dag. nou mensen dat valt niet mee.. reizen is echt niet altijd gemakkelijk mensen denken dat ik zeik met soms wat negatieve status updates maar die hebben zeker nog nooit zelfstandig en lang gereisd het is soms gewoon puur afzien.. de reis heeft uiteindelijk 26 (!) uur van onze vakantie in beslag genomen.. eerst een nachtbus naar Bangkok, waar ik uiteraard (en pat ook niet) niet echt kon slapen, toen 4.5 uur wachten en toen een internationale bus nr Cambodia... de bussen waren gelukkig comfortabel genoeg, we hadden de beste zitplaatsen in beslag genomen maar geloof me je voelt je echt alsof je een nacht hebt gefeest en gedronken en nog niet naar bed geweest bent. waar mijn misselijkheid en wagenziekte nog eens bijkwam niet echt fijn... afijn uiteindelijk aangekomen bij de grens, konden we gelukkig makkelijk een visum kopen.. en toen thailand uit... de burg over en toen kwam het... ik zei nog tegen pat: waar is nou de entree naar cambodja we moeten cambodja nog in!! hij heel opgewekt nee hoor we zijn er al joh!! ik: nee ik weet het zeker we moeten nog door de immigratie van cambodja zo makkelijk gaat dat niet.. en jahoor daar stond het huisje... en dat duurde LANG!!!! de ambtenaren namen er echt de tijd voor ... en mensen vergeet eventjes niet tussen de bedrijven door dat al deze activiteiten niet alleen gedaan worden met enorm slaap gebrek nee het is ook tering tyfus fucking heet!!!!! hahahaha maar we waren wel in Cambodia! meer info daar!!!!!

  • 09 Juli 2013 - 11:09

    Terry:

    Hoi hoi daar lees ne het reisverslag weer met een grote lach.
    Het was duidelijk afzien hahaha.
    Maar dan is de tijd nu aan gebroken om tegaan genieten hoop ik.
    Nog veel plezier de komende 2 kleine weekjes want dan is het weer voorbij.
    Emma al mag je dan af en toe best negatief schrijven zoals je zelf zegt maar dat is omdat je moe bent haha, maar een ding niet vergeten je kan later wel mooie verhalen vertellen over waar je geweest bent.
    Moe en uit geslapen vloekend maar met een lach van herrindering.
    Geef Patrick een kus van zijn ma en de groetjes natuurlijk.
    Ben blij als hij weer heel in het land is hoor hahaha.
    Tuurlijk ben ik blij dat hij eindelijk is gaan reizen wat van de wereld zien maar hij is wel erg ver weg nu.
    Maar als hij terug komt met en grote lach op zijn koppie en mooie verhalen geniet ik er mateloos van hoor fijn dat je hem toch zover hebt gekregen.
    Nou heel veel plezier saampies plus alle mede reizigers en geniet er nog ff van
    Groetjes Terry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 787
Totaal aantal bezoekers 28257

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Zuid Amerika

21 April 2013 - 21 Juli 2013

Maleisie en zuid oost azie

07 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Talenreis en rondreis Midden Amerika

06 Januari 2012 - 30 Januari 2012

tweede reis

Landen bezocht: