Rio Dulce en Livingstone - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Emma Louise - WaarBenJij.nu Rio Dulce en Livingstone - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Rio Dulce en Livingstone

Door: emmabregonje

Blijf op de hoogte en volg Emma

27 Juni 2012 | Guatemala, Río Dulce

Zo vh weekend naar Rio Dulce geweest, de op 1 na populairste bestemming van Guatemala. Zoals de naam al klinkt, het is een plaatsje gelegen aan de zoete rivier. Het plaastje zelf heeft niet veel te bieden (op een hoop criminaliteit na dan) maar verderop aan de rivier liggen leuke lodges. En er zijn op een uur afstand ook watervallen en mooie parken. Wij hebben dus in zo'n rivierlodge geslapen, was heerlijk uiteraard, lekker rustig aan het water en alleen de geluiden van dieren, wat wil je nog meer..

Zondag de boottocht naar en van Livingstone gemaakt. Livingstone was dus het Caraïbisch gebied, EN WAT WAS DAT EEN VIES DEPRESSIEF KKSTADJE ZEG. Wat waren Jane en ik blij dat we ons hadden bedacht en niet daar gingen blijven. Wel opvallend een van de weinige plaatsen in Guatemala met negers en echt een vies zooitje hmmm hahahaha.

Afijn de boottocht was PRACHTIG, foto's op facebook... Lekker gezwommen ook, in een hotspring onderweg, oud kasteel gezien, veel vogels en wat mooie flora ook! Heerlijk lekker met de wind in de haren over het zoete water!!!

Eergisteren, voordat we weggingen nog even gekajakt naar de rivier vanaf het hotel en ff heerlijk gezwommen dat was ook heel fijn en toen moesten we weer met de boot terug nr de stad om de bus terug nr Guatemala city te pakken.... En was ik gelukkig niet zo moe dus heb ik het grootste gedeelte van de rit van dit prachtige land genoten met de mooie landschappen... Helaas is er her en der wel wat ontbost maar is is nog zeer veel groen over.. En tsja de mensen moeten hier ook verbouwen nat. als ze maar niet nog veel meer weghalen dat zou zonde zijn!!!

van8 om 00:33 lokale tijd opgeschrikt door een lichte aardbeving, veroorzaakr door de nabij gelegen actieve vulkaan Fuego!! was echt bizar bed schudde en de kasten heen en weer, d8 eerst dat ik droomde hahahaha.....

Nou dat was het weer, me spaans is in progress trouwens!!!

• 28 Juni 2012 - 09:14

Terry:

Hoi kreeg van morgen een sms van Patrick veilig aan gekomen in hotel 25 uur gevlogen.
    Dus dacht geef het jou ook ff door.
    Ben blij dat je hem toch zover hebt gekregen dat hij wat van de wereld gaat zien voor het gewoon niet meer kan.
    Ik ook nu pas aan het ontdekken had eerder moeten doen.
    Maar goed dank je wel dat je er voor hebt gezorgt dat me zoon wat gaat zien en dan zover .
    Ik een but nacht gehad maar toen hij eenmaal smsje had gestuurd ben ik in slaap gevallen.
    Nou veel plezier nog en geef Patrick een kus van me