gevaar - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Emma Louise - WaarBenJij.nu gevaar - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Emma Louise - WaarBenJij.nu

gevaar

Door: emmabregonje

Blijf op de hoogte en volg Emma

09 September 2011 | Laos, Luang Prabang

zo gister begon het avontuur dan echt. Tijdens de busreis kwamen we vast te staan er stond al dagen file vanwege een landslide, ofwel er was gewoon een heel stuk land en weg weggeslagen door de regen...

Dat weten die lui best maar ze willen geld verdienen en daarom rijden ze gewoon, erg he...

Afijn wij met zijn allen de bus uit en lopen (ik met een veel te grote backpack voor zo'n klein meisje en nog wat kleine tassen....
Dwars door de modder over de landslide heen om aan de andere kant een bus te charteren en door te gaan.... Waren met 2 fransen, 2 spaansen, 2 israeli en 2 japanners....

Nou dat was me wat ben tig keer gevallen en had echt angst een ledemaat te breken, want het was glad en ik had zware bepakking dus gleed ik steeds weg, het was echt heel erg eng.. Gelukkig was de mannelijke israeli groot en sterk en die heeft me eroverheen geholpen.....

Ben ik nu eindelijk in Luang Prabang, valt het tegen hier... De mensen zijn heel erg opdringerig hierzo en alles is relatief duur...
Vandaag mezelf vermaakt en morgen een (die was niet zo duur) tour naar de grotten met een slow boot....

Dan de dag erna door naar Luang Namtha want daar wil ik een jungletrektocht doen. Tis me wat, tkan soms ook best zwaar zijn reizen maar t blijft leuk..

Laos is trouwens heel erg arm tussen de steden, is er echt schrijnende armoede, de mensen hebben huizen van riet en hout en geen eigen douche, maar een gezamenlijke, ze staan zich aan de rand vd weg te douchen!!!!
Maar ze hebben wel een mooi uitzicht!

  • 09 September 2011 - 14:03

    Mandy:

    Oeeh gelijk een spannend avontuur dus zo met die bus! Zo maak je nog eens wat mee hihi ;), gelukkig dat je veilig aan bent gekomen.. Leuk om je verslagen te lezen btw! Veel plezier nog xx Men

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 28255

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Zuid Amerika

21 April 2013 - 21 Juli 2013

Maleisie en zuid oost azie

07 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Talenreis en rondreis Midden Amerika

06 Januari 2012 - 30 Januari 2012

tweede reis

Landen bezocht: