Langkawi en zuid Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Emma Louise - WaarBenJij.nu Langkawi en zuid Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Langkawi en zuid Thailand

Door: Emma Bregonje

Blijf op de hoogte en volg Emma

11 Juni 2013 | Thailand, Krabi

Nou na de Cameron Highlands ben ik doorgereisd naar Langkawi.. Prachtig mooi tropisch paradijslijk eiland linksboven in Maleisie...
Was ene lange dag om er te komen en natuurlijk had ik die nacht ervoor weer veel te kort geslapen... Na 12 uur onderweg eindelijk aangekomen,
alles was helemaal top. Mijn taxichauffeur was geduldig genoeg om met me nr de drogist te gaan en daar vond ik eindelijk de goed werkende slaapkruiden waar ik zolang naar op zoek was!!.
Gedropt bij me hotel, helemaal super, mooi afgelegen, stil een comfortabele kamer en een erg fijna atmosfeer.... Ook heel goed geslapen die nacht!!!!

De volgende dag was geweldig, de grootste highlight van het eiland!! Cabelcarride! 1 km hoog en een geweldig uitzicht op het hele eiland, WEERGALOOS!!!
Die avond met me engelse buren uit eten en weer super geslapen!! de acc was zo goed, dat het gewoon stil was, ook al was het vol!!
Nou de volgende dag, eilandhoppen, dat was iets minder het was gewoon veel te druk!! maar die middag checkte er een amerikaanse in, ze was ook alleen!!
Samen uit eten gweest klein ongelukje gehad met de scooter omdat ze de bocht nr recht ook RECHTS nam.. jaja dit had heeeel verkeerd kunnen aflopen maar gelukkig kwamen we er met wat schrammen vanaf!
Alice kwam uit chicago maar woonde in beijing en had ff 4 dagen vrij en kwam dus nr Langkawi.... De avond meteen de mangrove tour samen geboekt en de volgende dag samen op mangrove tour gedaan..
Was super!!! Die middag ff lekker een slaapje en savonds weer samen uit eten WAT EEN LEVEN!!

De volgende dag vroeg de taxi naar de boot en met de boot nr Satun-Thailand... daar de bus naar Krabi daar de taxi naar Phanom Bencha mountain resort... Daar ben ik nu lekker rustig hier midden in de jungle
ben ik alleen niet vooruit te branden!! gezien het programma vd afgelopen dagen daarom ook mr besloten om een rustdagje in te lassen morgen, het is gewoon druk geweest en een rustdagje op een vakantie van drie maanden kan er wel vanaf!! en over ruim 2 weken komt mijn ventje trouwens ook al!! kan niet wachten totdat jij er bent lief!!!

Nou Phanom Bencha ben ik uiteindelijk 3 nachten gebleven... Heb er eigenlijk niet zoveel gedaan ja heeel veel geslapen.. Het was er rustig en stil dus geschikt ervoor. Snachts vond ik het soms wel eng... Te rustig en te stil kan ook beetje beangstigend zijn.... je kan immers ook niemand om hulp roepen!! In het resort zat een oud hippie koppel.. Nou dat was wat or... ze zaten elke dag vet te zuipen en hadden de vetste verhalen.. die mensen hadden zo ong hun hele leven gereisd en de gekste dingen gedaan.. dus dat was wel leuk en gezellig om naar te luisten... Verder de tigertemple bezocht.. Heel mooi maar helaas niet op de berg geraakr waar maar liefst 1237 steps voor genomen moesten worden.. Ik was om de een of andere reden super moe en trok het gewoon niet.. ik wilde het wel doen en was al bijna op de helft maar het regende aldoor en dat maakte het zo oncomfortabel dat ik terug gegaan ben.... Achteraf voel ik me nu wel een watje....

Vanmorgen uitgecheckt en met de boot naar Railay beach gegaan.. Ik weet nu ff niet of ik wel blij moet zijn met die keuzen, het is mooi maar het is geen plek voor mij veel te toeristisch.. maar ach ik ben hier nu, hoop dat ik de nacht doorkom en ga dan morgen naar Khao sok NP.. Dat is 100% zekerweten wel wat voor mij (natuur natuur natuur) dus ga ik het zekerweten naar me zin krijgen....

khao sok was nice, althans in zoverre.. had weer een natuurlijke stay een bungalow in de natuur... helemaal super alleen ze mogen hun oude hutten wel eens beter nalopen de deuren en ramen sluiten niet goed, dat is niet zo fijn allen.. Het NP zelf viel ietwat tegen... 1 lange trail naar watervallen.. veel te ver en je moet dezelfde weg weer terug... maar afijn ben toch een eind gekomen met een pools stel.. maar al met al toch een teleurstellling... Morgen naar Ranong, daar ga ik nr hotsprings, een eiland en nog een NP ..... Meer info volgt daar!!!

Ok de reis naar Ranong was ruk... sowieso had ik die nacht maar 5 uur geslapen... mijn deur had geen goed slot en ik voelde me gewoon niet echt relaxed... toen ik aankwam bij de bushalte was de bus net 5 min weg, de volgende liet 2 uur op zich wachten... toen moest ik overstappen op een ander busstation, waar ik ook weer anderhalf uur moest wachten.. de bus zou om 13:00 gaan maar dat werd 13:45... Dat zijn dus trouwens de aziatische tijden zoals ik ze noem: 13:00 wordt minstens 14:00 1 uur wordt minstens 2 uur.... afijn wachten wachten, zetten ze keiharde cabaret op in de bus ik kreeg schrijnende koppijn van dat schelle thaise geschreeuw en gelach... godzijdank ging dat uit en kwam er ene rustig muziekje tijdens het rijden... kon ik eindelijk ff een tukje doen wat ik ook ECHT nodig had.... uiteindelijk aangekomen in ranong, met een scooter naar me hotel gebracht, nou dat was een tegenvaller het zag er helemaal geweldig uit online maar het was bij lange na niet zo.. maarja ik had al geboekt en betaald dus dan ga ik geen ander hotel nemen... de kamer was snachts gelukkig wel stil dus wel een goede (voor mijn doen hier) slaap gehad... maar smorgens wel op zoek naar een ander hotel... Nou en daar ben ik dan, op het paradijs op aarde... baan chueng kao resort... prachtig resort.... geweldige kamer.. super zacht bed.... echt lekker en omgerekend maar 19.50.... echt geweldig!!!! miss blijf ik hier wel een dagje langer alleen al om het resort... owja en een waterval NP bezocht vandaag klinkt heel spectaculair maar viel tegen... de meeste watervallen liggen los verspreid hier omheen.... moet ik dus morgen een motorcylce voor hebben.....

Vandaag een scooter gehuurd... dit was weer een automatische zoals ik gewend ben van vroeger... rijden ging goed alleen op de grote weg vind ik het toch eng... ingehaald worden door vrachtwagens enz en ze rijden hard!! maar goed toch even mooi de omgeving kunnen verkennen... heb het mangrove research centre, 2 prachtige temples and the ranong canyon (is gewoon een meer) bezocht... erna ff uitgeput in de hotspring.. het heetste bad kan ik trouwens niet in hoor, deed gister me voet erin... gilde het uit!!! Morgen naar Koh phayam een vet relaxed eiland en nu nog relaxter vanwege laagseizoen!! wordt weer kiezen kiezen kiezen tussen de acc!!! kan al niet wachten op wat voor moois ik nu weer krijg!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 28170

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Zuid Amerika

21 April 2013 - 21 Juli 2013

Maleisie en zuid oost azie

07 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Talenreis en rondreis Midden Amerika

06 Januari 2012 - 30 Januari 2012

tweede reis

Landen bezocht: