Taman Negara en de Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Emma Louise - WaarBenJij.nu Taman Negara en de Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Taman Negara en de Cameron Highlands

Door: Emma Bregonje

Blijf op de hoogte en volg Emma

29 Mei 2013 | Maleisië, Tanah Rata

Zo van de soort van Homestay in kinabalu NP weer naar Kota Kinabalu gereisd. had mazzel, toen ik op de bus stond te wachten, kwam er een taxi voorbij en die kon me sneller EN goedkoper naar de plaats van bestemming brengen... Nou dit keer goed onderzoek gedaan voor een goed hotel, prima geslapen en uitgerust bij het Century hotel, het kost een klein beetje extra geld en wat extra research maar daardoor heb ik nu wel veel betre nachten.... De volgende dag van KK naar Kuala Lumpur (KL) gevlogen, lekker genabt in het vliegtuig en in de bus.... toen weer op dezelfde manier een goed hotel gescoord... en een voettocht naar chinatown, vervoer regelen naar Taman Negara, plus pinnen. En jahoor, weer kon ik niet pinnen, bij het hoofdkantoor van Maybank DE nationale bank van Maleisie nog wel in de hoofdstad kan gewoon niet gepind worden terwijl er een maestro logo staat.. Maar weer naar de HSBC bank dan daar heb ik tot nu toe steeds kunnen pinnen, is een bank van Hong Kong zijn de Chinezen toch nog ergens goed voor....

Gisteren met de bus en de boot naar Taman Negara gereisd, was een mooie trip al heb ik deels wel weer liggen pitten hihi, ja moet ook beetje uitrusten or... Gewoon het schiereiland is fucking mooier dan de meeste plekken op Borneo en het is tot nu toe ook allemaal een stuk goedkoper hier... Ben blij met mijn Borneo ervaring maar zal er niet terug gaan.... Het reizen gaat hier ook meteen een stuk gemakkelijker er zijn veel meer bureautjes die je simpel van A naar B brengen, simpelweg, het is meer ingericht op toerisme... Dat is qua reizen en regelen heel fijn, aan de andere kant is het wel weer minder als plekken erg toeristisch zijn, er zitten hier ook vet veel Nederlanders, Maleisie is populair bij NLérs waars... Wat je ook veel ziet zijn 'franse' en 'nederlandse' marrokanen,... weet niet of ze hier misschien speciaal heenkomen omdat ze dan een tropische vakantie kunnen combineren met hun geloof... het lijkt mij wel logisch....

Afijn Taman Negara, bij aankomst bleek alle accomodatie haast vol te zijn er was nog 1 gaar kamertje bb, dat zag ik totaal niet zitten... Ben daarom op onderzoek uitgegaan (dan maar ff sjouwen met me backpack ik wil een plek waar ik me fijn voel) en ben toen bij de Durian Chalet uitgekomen... heb een basic hut, op het hoogste punt achterin de prachtige tuin (is de stilste plek) en het is heerlijk.. Ik heb alles wat ik nodig heb en ik hoor de hele dag en nacht bijna enkel jungle geluiden, nu de regen en 's morgens vogeltjes... de meeste mensen hebben geen zin om bij aankomst helemaal hierheen te lopen, ik maak daar gretig gebruik van want dat zijn dus juist de rustigste plekken...

Vanmorgen de jungle canopy walk gedaan was geweldig en een hike naar boven op de Teresik hill. zo die was zwaar, ik weet niet hoeveel steps maar heel veel. Liep met 2 andere NL's die hebben t niet afgemaakt, wel zonde want ze waren er bijna en het is het afzien vaak wel waard want eenmaal boven wordt je weer beloond met een prachtig uitzicht!!!! Zometeen een avond safari met een 4wheel drive, hoop echt dat ik wat wildlife zie, want ja, alleen maar bomen zien in de Jungle is niet alles!!! Morgen ga ik nog een dagje hiken in het park.... maak niet zulke lange hikes bijmekaar meestal zo een 3 a 4 uur, 6 km, maar dat is echt genoeg or met het klimmen!!!!! Zondag ga ik dan naar de Cameron Highlands.... daar zijn de theeplantages en allelei farms (beefarm/strawberry farm) en een heleboek wandelroutes, plus het is er max 25 graden dus dat moet relaxed zijn!!!!! Erna ga ik naar Lankawi en vanaf Lankawi ga ik naar een Marine park in Thailand om erna de Andaman Coast van Thailand te gaan verkennen.... Dat is veel orgineler, want iedereen die zuid thailand doet, doet de eilanden, phuket, ko phiphi... Ik wil juist het vasteland van de andaman coast zien.. volgens mij vooronderzoek moet dat geweldig mooi zijn.... maar moet ik me niet teveel opwinden, anders lig ik strax vd spanning weer een nacht wakker!!!

Tweede dag Taman Negara ook super, lekker gezwommen in de rivier en nog wat gehiked maar het was echt extreem heet ik droop vh zweet... Die avond weer lekker geslapen in me natuur chaletje

Cameron Highlands

Nou afgelopen zondag naar de Cameron Highlands afgereisd.... eerst maar op zoek gegaan naar herbals for sleep.. NERGENS TE KRIJGEN... daardoor iets gekocht wat dus echte slaappillen bleken te zijn... teveel van genomen die nacht en me dag erna dus kwijt geraakt aan verrot zijn en slapen... ben nu 2 dagen verder en voel me nog steeds niet de oude, die rotzooi ga ik niet meer nemen dus vanaf nu alleen nog maar dingen die echt natuurlijk zijn!!! Heb ik 2 dagen geprobeer te hiken hier maar de wandelroutes zijn zo beroerd en onduidelijk dat ik steeds VAN HET PAD raakte en dus uiteindelijk helemaal uitgeput en met brandende benen terugkwam zonder echt iets van de wandeltrails te hebben gezien... Daarom vandaag op mijn laatste dag maar een tour gemaakt naar de thee plantage, de mossy forest, strawberry garden butterfly farm en de uitkijk toren... weer prachtige fotos....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 979
Totaal aantal bezoekers 28180

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Zuid Amerika

21 April 2013 - 21 Juli 2013

Maleisie en zuid oost azie

07 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Talenreis en rondreis Midden Amerika

06 Januari 2012 - 30 Januari 2012

tweede reis

Landen bezocht: