Vulkaan en school - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Emma Louise - WaarBenJij.nu Vulkaan en school - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Emma Louise - WaarBenJij.nu

Vulkaan en school

Door: emmabregonje

Blijf op de hoogte en volg Emma

15 Juni 2012 | Guatemala, Antigua

Zo een tweede verslag... Vd week spaanse lessen gehad. Tgaat goed ben bezig met de verschillende tijden van werkwoorden... Dat is wel pittig mrja wil zoveel mogelijk leren in drie weken... De problemen hier op school zijn er nog steeds... Die klote Robert die de de 'eigenaar' is betaalt de mensen hier gewoon niet... Hij zegt dat hij geen geld heeft yeah right de mensen die hier nu zitten hebben bijmekaar enkele duizenden dollars aan hem betaalt vuile leugenaar... Ik ben blij dat het bedrag wat ik betaald heb relatief laag is mr ik baal toch dat het nu bij zo'n hufter is terwijl ik het veel liever aan de mensen hier en mijn lerares had gegeven....

Afijn ook leuke dingen... vd week gebabysit op het vrijwilligersproject ve collega studente... Vet lief die kleine Guatemalteekse kindertjes echt te schattig.... En gister vulkaan beklommen was een hele klim en eenmaal boven zagen we niks want het was bewolt beetje jammer dus. Maar wel een leuke middag gehad...

Even wat info over Guatemala: 14 milion inwoners waarvan 4 million in de hoofdstad Guatemala City.. Veel armoede, 50% leeft met 7 dollar of minder per dag (kan dus ook 2 dollar zijn). Veel grote gezinnen en misbruik van vrouwen.. Dr zijn gezinnen van 10 kinderen of zelfs meer. De gedachten is veelal dat een vrouw er alleen is om kinderen te krijgen... Geloof: rooms katholiek. 37 vulkanen. Enkele grote nationale parken en 3 grote meren. 2 kusten pacifische kust en een caribische kust. Taal: spaans en bevolking: Maya..

Dit weekend Naar Copan, net over de grens met Honduras. mayaruines bekijken... Nou tot snel (foto's op facebook) www.facebook.com/emmabregonje