school - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emma Louise - WaarBenJij.nu school - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emma Louise - WaarBenJij.nu

school

Door: emmabregonje

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 September 2011 | Thailand, Bangkok

Nou, het was geen succes om naar dezelfde school terug te gaan. Had ook al twijfels.... De kamer die ze voor me hadden klaargemaakt is prima hoor, alleen ik slaap er niet in. Dat is me duur komen te staan, want nu is de helft vd leraren boos op me. Tschijnt dat ze nu gezichtsverlies geleden hebben omdat ik iets van ze afwijs, daar schijnen thai niet tegen te kunnen.

Afijn en waarom slaap ik er dan niet vraag je je af??? Nou tijdens de eerste n8 werd ik tot 01:00 sn8s wakkergehouden en om 5:30 schalde de muziek al rond en liepen er al kinderen op t schoolplein. Eigenlijk had er toen al geen zin meer in, dus had me backpack al gepakt, afijn hele discussie. Ben ik uiteindelijk naar degene toegegaan waar ik al die tijd al wilde slapen en waar ik nu dus nog steeds slaap, omdat dat ong de enige plek is waar t rustig is....

Die kamer is dat dus echt niet, de muren zijn open dus hoor je alles letterlijk van de naasten. Verder lopen de kinderen bijna 24/7 rond op de school, ook in het weekend en is het volleybalveld voor me deur dus ook overdag geen rust. Maar goed daarom ben ik nu dus ergens anders.
Nog iets leuks, ik hoef deze week helemaal geen les te geven en ben hier dus gewoon voor niks. Ik bereid nu maar lessen voor, voor de engelse lerares, voor na de vakantie want volg week gaat de school een maand dicht.

Ik vind het soms wel aparte mensen hoor hier. Ze zeggen allemaal, ow ik werk zo hard, nergens tijd voor, moet er elke dag om 05:00 uit anders red ik t niet. Nou dat slaat dus nergens op. Ze doen alles gewoon op hun dooie gemakje en doen een etmaal over iets wat wij in een paar uurtjes doen. Lesgeven gebeurt dan ook niet serieus in de school, praten en eten daarentegen wel.....

Ik ben dus meteen goed in het diepe gegooid door de vrijwill. org, doordat ze me meteen hierheen gestuurd hebben, een school die te wensen overlaat midden op het platteland (ik heb hier echt niks, ook geen bus, mijn enige vervoermiddel is een klein kinderfietsje haha). Ik ben de eerste westerling waarmee ze ooit samenwerken en dit is ook mijn eerste keer azie, bovendien heb ik totaal geen intro over thai, cultuur e.d. Die krijg ik nu dus meteen in de praktijk...

Maar goed, Ik ben nu eenmaal emma, en houd ook wel van een uitdaging, dus geniet er toch ook wel weer van op mijn manier,maar het is uiteraard niet wat ik ervan verwacht had, dat was toch wel wat positiever.
Afijn, vrijdagavond ga ik hier weer na ruim een week, in totaal 4 weken hier geweest dan en dan nog een paar dagen vakantie houden in kanchanaburi.....

Als ik daar ben volgt weer een bericht.

  • 29 September 2011 - 15:08

    Mandy Verhagen:

    Hi meis

    Ja, tegenvallertje voor jou dus :(. Ach je hebt weer wat te vertellen thuis ;) haha. Het is leuk om een andere cultuur te ondervinden, maar op die manier is het toch best jammer.
    hier is het idd goed te doen qua weer. Vandaag isget licht bewolkt, dus geen strand voor mij vandaag. Morgenmiddag weer en zaterdag de hele dag. Even een kleurtje (en vitamientjes) opbouwen voor de winter in NL (hoewel het in NL momenteel ook zomers is, how weird is that!).

    Geniet nog ff van je laatste paar dagen vakantie he :)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 28160

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 27 Januari 2014

Zuid Amerika

21 April 2013 - 21 Juli 2013

Maleisie en zuid oost azie

07 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Talenreis en rondreis Midden Amerika

06 Januari 2012 - 30 Januari 2012

tweede reis

Landen bezocht: